24 Ekim 2009 Cumartesi

Microsoft Dynamics NAV - ERP Süreçleri



Şirket verimliliğinde en üst noktaya ulaşmak için insanları ve süreçleri birleştirmek
 
Şirket yönetimi ve verimlilik: Yazılım sistemlerinizi Microsoft Dynamics ve Microsoft Office ile birleştirmeniz; verimliliğin artmasına yardımcı olur.
 
 Kurumsal Kaynak Planlaması (ERP), Mali Yönetim Sistemleri (FMS), Tedarik Zinciri Yönetimi (SCM) ve Müşteri İlişkileri Yönetimi (CRM); tüm dünyada şirketlerin etkin yönetilmesi için aynı anlamı taşır.


Ayrıntılı olarak anlatacak olursak; bu sistemlerin her biri büyük avantajlar sunar. Aynı geniş değer planı tarafından birleştirilmişlerdir. En önemli şirket uygulamalarınızı kolaylıkla tanımlayarak ve otomatikleştirerek daha etkin bir biçimde çalışabilir, genel giderleri azaltabilir, becerikliliğinizi artırabilir ve şirket iç görünüzü geliştirebilirsiniz. Türkiye’de yaklaşık 500 şirket ve organizasyon bu avantajların farkına vardı. Dünyadaki diğer meslektaşları gibi Türk şirketleri de iki katı emek harcamaktan kurtulmak için bir zamanlar ayrı ayrı olan uygulamaları birleştirerek kağıt bazlı sistemlerden kurtuldu. Şirket içi raporların tutarlılığını artırarak ve şirket bilgilerinin hatasızlığını garantileyerek modası geçmiş şirket teknolojilerini yenileriyle değiştirmenin avantajlarını yaşadı. Microsoft Dynamics tasarlanırken, mevcut ERP/CRM yazılımlarının ortak sıkıntıları belirlenmiş ve özellikle bu sıkıntıların aşılması hedeflenmiştir. En önemli sıkıntılar olarak belirlenenler:

- Düşük uyum oranları. Çalışanlar yeni ve karmaşık sistemleri benimsemeye gönülsüzler. Sistem ne kadar karmaşık olursa direnç de o kadar fazla olmakta.

- Eksik uyum. Şirketlerin süreçleri tanımlama ve uyarlama çabalarına rağmen pek çok çalışan sadece temel fonksiyonları kullanabilmekte ve sistemin tamamından yararlanamamakta.

- Uzun eğitim süreleri. Karmaşık sistemlerin öğrenilmesi birkaç hafta sürebilir, uzmanlaşmak ise bir yıldan fazla zaman alabilir. Zorluk faktörü nedeniyle; sistemi kullanmayı öğrenen az sayıdaki çalışanlar, arkadaşlarına bu konuda yardım ederken çok fazla zaman kaybedebilir ve işlerini yürütmekten geri kalabilirler.

- Düşük etki. Bu sistemlerin işletilmesi ve desteklenmesi için gereken uzmanlık seviyelerinin insanların gözünü korkutması nedeniyle; sistemin tüm çalışanlar tarafından kullanılması hedefleri yok olur.

- Entegrasyon eksikliği. Çalışanlar; farklı görevler için sıklıkla BT platformları arasında gidip gelirler.

"Araştırmalara göre şirketler; çalışanlarının sadece %15’ini ERP sistemlerini kullanmaları için yetkilendiriyor, alınan kullanıcı lisanslarının %46’sı ise kullanılmadan duruyor. 20 çalışandan sadece 3’ü sistemleri kullanırken, bu ürün kategorileri şirketlerin değişmelerine nasıl yardımcı olabilir! Sonuç olarak; karmaşıklık arttıkça avantajlardan yararlanma olasılığı da o kadar zorlaşıyor. Ve şirketler geçici çözümlere, bilgiyi bulmayı ve erişimi zorlaştıran birleştirilmemiş sistemlere güvendikçe sıkıntılar bitmiyor, ayrıca verimlilikte de düşmeler oluyor."

BUMERANG