28 Nisan 2010 Çarşamba

Microsoft Dynamics CRM Başarı Hikayesi – Arena Bilgisayar

Arena Bilgisayar, Dynamics CRM ile Bayilerinin Cirolarını Artırıyor


Teknoloji ürünlerinin dağıtımı alanında Türkiye'nin lider firmalardan Arena Bilgisayar, elektronik iş modelleriyle, iş ortaklarının ve bayilerinin müşterilerine daha iyi hizmet vermesini, müşteri memnuniyetini ve karlılıklarını artırmasını hedefliyor. Arena, bu amaçla kullandığı ve Web üzerinden bayilerine açtığı veritabanını bir CRM çözümü ile entegre etmek istiyordu. Microsoft Dynamics CRM'i seçen şirket, ilk etapta 30 bayisinde sistemi kullanıma geçirmeyi planlıyor.


Durum 
Arena Bilgisayar A.Ş., teknoloji ürünlerinin tüketiciye ulaştırılması için satış, pazarlama ve lojistik hizmetleri sunan, bu alanda arena Türkiye'de lider olan dağıtım şirketlerinden biri. 250'den fazla dünya markasının ürünlerini Türkiye'nin her yanındaki 6 bini aşkın bayisi aracılığıyla tüketiciye ulaştıran Arena, 1991 yılından beri faaliyet gösteriyor. Merkezi İstanbul'da olan şirketin 260 çalışanı bulunuyor. 2005 yılında 352 milyon dolar satış geliri elde eden Arena'nın hisseleri 2000'den beri IMKB'de işlem görüyor.

Arena, teknoloji ürünlerinin dağıtımında elektronik iş modellerini sunuyor. Bunlardan biri olan Pencere.com Web sitesi, 6000'i aşkın Arena bayisinin tüm bilgi, ürün, lojistik ve ticari ihtiyaçlarını 7x24 gerçek zamanlı olarak sağlıyor. Aynı zamanda çok sayıda müşteri temsilcisi ile çalışan Arena, bayilerine istedikleri ürünlerle ilgili her gün onlarca teklif geçiyor. Arena'nın bayileri kendi içlerinde çeşitli ticari programlar kullanırken, Arena iş ortaklarına verdiği tekliflerin durumunu tam anlamıyla takip edemediğini ve bu alanda, iş ortaklarının eksiğini tamamlayacak bir CRM çözümü ihtiyacı olduğunu gözledi. Şirketin Kurumsal Kanal Satış Müdürü Günhan Yüksel şöyle diyor: "Bana bağlı müşteri temsilcileri her gün verdikleri onlarca teklifin durumunu yeteri kadar iyi takip edemezken, aslında eksikliğin iş ortaklarımızda da olabileceğini düşündük. İş ortaklarımız kendi satış ekiplerinin tekliflerini ve müşterilerinin durumlarını takip edemiyorlardı. İş ortaklarımız, çalıştığımız üretici markaların ürünlerini, stok durumlarını, siparişlerini Pencere.com'da görebiliyorlar, ancak Pencere.com'a tek tek sipariş numaralarıyla girip kendi ürünlerinin ne pozisyonda olduğunu görmeleri gerekiyor. Bayi tarafında birkaç ihtiyaç vardı: Birçok bayi belirli bir anda elemanlarının kaç teklif verdiğini, elemanlarının verdikleri tekliflerdeki hedeflerini ve gerçekleşen hedefleri göremiyordu."

Microsoft Dynamics CRMArena bayilerin bir CRM ihtiyacı olmakla birlikte, her biri farklı farklı ticari programlar kullanıyorlardı ve CRM'i kullanabilmek için ticari programlarıyla CRM'i konuşturabilmeleri, stok kodu, ürün açıklaması, fiyat gibi bilgileri ticari programdan almaları gerekiyordu. Arena, her bayinin ayrı ayrı zaman ve para harcayarak kendi kullandıkları ticari programlarla ilgili bir geliştirmeye gitmesi yerine, tüm teklifleri bir ticari koda bağlayıp, ürün kodu, ürün açıklaması gibi verileri Pencere.com'a, ticari program yerine XML ile verecek bir CRM uygulaması entegrasyonu oluşturmayı planlıyordu.

Çözüm
Arena 2003 yılında bir CRM araştırmasına giderken, ürünlerini dağıttığı Microsoft ile de temasa geçti. O zamanki adıyla Microsoft Business Solutions CRM 1.2 sürümünü inceleyen şirket, Microsoft danışmanlarıyla yaptığı değerlendirmeler sonucunda, bu çözümün ihtiyaçlarına cevap vereceğini gözledi. Günhan Yüksel şöyle diyor: "Microsoft Dynamics CRM'i esnekliği, uyumluluğu, özelleştirilebilirliği ve hedeflerimize uygun standartları sağlaması nedeniyle tercih ettik. Microsoft iş çözümlerinin Microsoft Dynamics adı altında yeniden yapılanıp Microsoft Dynamics CRM 3.0 Türkçe sürümünün çıkmasıyla birlikte, 2006'nın ilk yarısında projeyi geliştirme kararı aldık."

Arena Bilgisayar, Pencere.com'daki ürün verilerini XML ile Microsoft Dynamics CRM içine aktarmak için çalışmaları başlattı.ve Microsoft .NET 3.0 teknolojileriyle birlikte Microsoft Dynamics CRM'in kendi özelleştirilebilir yapısını kullanarak, sistemi bir bayinin kendi içinde kullanabileceği hale getirdi.

Yapılan entegrasyon ile, ürün bilgileri, Arena'nın veritabanı sisteminden bayi tarafında kullanılan CRM sistemine dinamik ve çevrimiçi olarak geçiyor. Aynı şekilde stoklar, fiyatlar ve bayiye verilen özel fiyatlar da aktarılıyor. Kullanıcı istediğinde, CRM sistemi Arena tarafına bağlanarak anlık olarak kullanıcıya ürün stoklarını ve anlık fiyatları bildirebiliyor. Sistem geceleri Arena'ya bağlanarak bayi tarafında Arena ürün ağacını ve ürün verilerini güncelliyor; böylece bayilerde sistemin çevrimdışı çalışması mümkün oluyor.

Günhan Yüksel sistemin işleyişini şöyle anlatıyor: "Geliştirilen sistemle kategorisel ürün yönetimi sağlanırken, ürün ağaçları, resimli veya resimsiz ürün bilgileri ve ürün fiyatları sistemin kendisi tarafından güncelleniyor. Bayiler seçtikleri ürünleri tek tuş ile teklif ve siparişe taşıyabiliyorlar. Hazırlanan teklifler otomatik olarak siparişe aktarıldıktan sonra, yine tek bir tuşla bu sipariş Arena'ya geçilebiliyor. Bayiler Arena'ya geçtikleri siparişlerin durumunu anlık olarak takip edebildikleri gibi, ürün Arena'dan çıktıysa bu sefer ürünü kargodan takip edebiliyor. Arızalı ürünler bayi tarafından Arena'ya gönderdiğinde, ürün Arena'nın sistemine girer girmez Microsoft CRM uygulamasında otomatik olarak Yeni Çağrı açılıp çağrının durumu sürekli güncelleniyor."

Çözümün Yönetim Ekranı şirketle ilgili her türlü satış ve alımların genel durumları hakkında bilgi veriyor ve satış cirolarını tarih aralığı bazında inceleme olanağı sunuyor. Bu uygulamada, bayiler satış personellerinin performansını da, en iyi 10 müşterileri, yaptıkları satışların detayları, yıllık satış grafikleri ve yıllık satış rakamları ile birlikte takip edebiliyorlar.

Bayilerdeki satış personeli ise günlük ve aylık satışlar, kota bilgileri, siparişler, teklif takibi, ürün teslimatları, stok ve prim ekranları ile ihtiyaçları olan bilgileri kolayca takip edebiliyorlar. Hazırlanan Teklifler tek bir tuş yardımıyla yazıcıya gönderilebiliyor veya şirketin tercih ettiği formata bağlı olarak Excel, HTML veya PDF olarak hazırlanabiliyor.

Geliştirilen sistemde, hazırlanan siparişlerdeki ürünler gerekirse stoktan,ticari program entegrasyonu varsa gerekirse tedarikçiden temin edilebiliyor ve ürün karlılığı sipariş girilirken belirlenebiliyor. Tamamlanan sipariş tek bir tuş yardımıyla bayinin ticari programına aktarılıyor ve burada fatura kesilmeye hazır hale getiriliyor. Teslimata çıkan ürünler lojistik personeli tarafından PDA cihazları yardımıyla firmalara imzayla teslim ediliyor ve teslimat bilgisi satış personeline online olarak iletiliyor. Firma tarafından kargo ile gönderilen ürünler ayrıca kargo firmasının sistemi içinden de takip edilebiliyor. Teslimata çıkan lojistik personeli satış ve servis personeli tarafından online olarak (GPRS sistemiyle) harita üzerinden izlenebiliyor. Sistem ayrıca müşteri memnuniyetini en üst seviyede tutmak için, her servis isteğinden sonra müşterinin bir değerlendirme yapmasına olanak tanıyor.

Bayiler Microsoft Dynamics CRM'i kendi içlerinde bir ticari programla entegre kullanmayacaklarsa, Arena Bilgisayar Microsoft Dynamics CRM'i bu bayide ücretsiz olarak yüklüyor, sadece kurulum ücreti olarak 150 usd alınıyor, yazılım gelıstırme -arena entegrasyonu için ücret alınmıyor Bayinin kendi kullandığı ticari programla bir entegrasyon gerekiyorsa, belirli bir ücret karşılığı bu entegrasyon gerçekleştiriliyor. Arena Bilgisayar satış personelinin müşterilerle livemessenger yoğun Windows Live Messenger trafiğini de göz önüne alarak Microsoft CRM ile Windows Live Messenger entegrasyonunu gerçekleştirmeye de karar verdi. Microsoft CRM kullanıcılarının, Windows Live Messenger ile müşteri firmada iletişime geçtiği kişi ile yapılan mesajlaşmalar ve sohbet konuşmaları CRM tarafında bu kişinin dosyasına otomatik olarak kaydediliyor. Böylece Microsoft Dynamics CRM entegrasyonu aynı zamanda bir çağrı merkezi gibi fonksiyon da görebiliyor. Arena Bilgisayar bu projeyi 4 ay gibi kısa bir sürede hayata geçirerek kendi içinde kullanmaya başladı. Ardından Arena'nın 5 ortağında deneme amaçlı kullanıma geçildi. Arena, Ocak 2007'de projeyi tüm dağıtım kanalına tanıtarak 30 iş ortağında hayata geçirmeyi planlarken, şirketin nihai hedefi bu sistemi 300 iş ortağında hayata geçirmek.

Yararlar
Performans Takibi
Arena bayileri, Microsoft Dynamics CRM'i kendi içlerinde uyguladıklarında, satış performanslarını çevrimiçi olarak görebiliyorlar. Günhan Yüksel, "Bayiler satış personellerinin performansını- en iyi 10 müşterileri, yaptıkları satışların detayları, aylık ve yıllık satış grafikleri ve satış rakamları ile birlikte-takip karlılık edebiliyorlar" diyor. "Bu sistem, bayilerin her bir satış personeli için hedefler ve kotalar belirleyip, her birinin nasıl bir performans gösterdiğini, kendileri için hedeflenen kotalara ulaşıp ulaşmadıklarını izlemelerine olanak tanıyor" diyor. Ayrıca Arena Bilgisayar'ın Microsoft Dynamics CRM'e eklediği, parmak izi okuyabilen bir personel takip sistemi, bayilerin bütün çalışanlarının işe geliş gidiş saatlerini takip etmesine de olanak tanıyor.

Artan Karlılık
Microsoft CRM, bayilerin bayilerdeki Müşteri Temsilcilerinin ( bayilerın değil ) hedeflere ulaşıp ulaşılmadığını takip etmesini sağlarken, bu hedeflere ulaşmak için hangi ürünlerin satılması gerektiğini de raporlayabiliyor. Günhan Yüksel bu konuyu şöyle örnekliyor: "Bayideki müşteri temsilcisinin hedefi 1000 USD ve diyelim ki o anda 80 USD’ye ulaşmış durumda. Hem ciro hedefini, hem de karlılık hedefini yapabileceği karlı ürünleri sistemden görüp, o ürünlere yönlendirme yapabiliyor. Bayiler tekliflerinde kendi maliyetleri ile son kullanıcı fiyatı arasındaki farkı, yani verdikleri her teklifteki karlılıkları kalem kalem görebiliyor. Böylece çeşitli fiyat listeleri hazırlayıp istiyorlarsa hedefledikleri karlılık oranına göre fiyatları değiştirebiliyorlar."

Müşteri Memnuniyeti
Teknoloji ürünlerinin satış ve dağıtımı işinde, bayiler teklif takibi, lojistik takip, arızalı ürün takibi gibi operasyonel işlemlerden dolayı çok zaman kaybediyorlar. Arena'nın Microsoft Dynamics CRM ile gerçekleştirdiği entegrasyon çalışması, tüm bu yükleri Arena'nın müşterilerinin üzerinden alarak müşteri memnuniyetini artırıyor. Bayilerin tekliflerini, personel verimliliklerini, siparişlerinin detaylarını, arıza ürünleri ve kargo durumunu rahatça takip edebildiği bu sistem, bayilerin Arena'yı daha çok tercih etmesine yardımcı oluyor. Günhan Yüksel şöyle diyor: "Bu sistemle, müşteri yönetimi, sipariş takibi, lojistik takip, arıza takibi hizmetlerini bayilere sunarak, bayinin üzerinden büyük bir yükü alıyoruz. Bunun sonucunda bayilerimizin bizimle daha çok çalışacaklarını düşünüyoruz hem bayilerimiz hem bizlerin yüzü müşteriye dönük olmalı ,operasyon ile zaman kaybetmek yerine bu zamanı müşterilerimizdeki iş fırsatlarına ayırmalıyız."

Faydalar
- Arena'nın bayileri kullanmaya alışık oldukları Pencere.com'un rahatlığıyla tekliflerini takip edebilir hale geldi.
- Bayiler satış personellerinin performansını, müşteri bazında cirolarını ve karlılıklarını takip ve kontrol edebilir hale geldi.
- Microsoft Dynamics CRM, bayilerin daha yüksek karlılıkla çalışmalarını ve cirolarını artırmalarına da yardımcı oluyor.
- Distribütörler ve teknik servis firmalarıyla yapılan entegrasyonlarla, bayiler kargo durumlarını ve arızalı ürün durumlarını da kolayca takip edebiliyor.
- Operasyonel yüklerin bayinin üzerinden alınması sonucunda
- Arena, bayilerinin kendileriyle daha çok çalışacağını ve cirolarını artıracağını tahmin ediyor.

www.pargesoft.com Microsoft Dynamics AX CRM NAV İş Ortağı

BUMERANG