30 Mayıs 2011 Pazartesi

Müşteri İlişkileri Yönetimi - CRM


Günümüzde müşteri ihtiyaçlarını ve tüketim alışkanlıklarını takip ederek buna göre çözümler ve ürünler geliştiren şirketler, rekabette bir adım öne çıkıyorlar. Müşteri ilişkileri yönetimine (CRM) önem veren markalar, müşterileriyle uzun vadeli ve sürdürülebilir bir ilişki kurarken kazançlarını da arttırıyorlar.

Araştırmalar gösteriyor ki müşteri sadakati yaratabilen markalar, ekonomik krizleri mümkün olan en az hasarla atlatabiliyorlar. Söz konusu firmalar krizlerin olmadığı dönemlerde de kazançlarını rakiplerine göre daha kolay maksimize edebiliyorlar. Çünkü müşteriler harcama yaparken kendilerine en iyi hizmeti ve ürünü, en iyi şartlarla sunan firmaları tercih ediyorlar. Bu nedenle günümüz şirketleri için müşteri ilişkileri yönetimi, yani CRM çözümleri çok büyük önem taşıyor. Bilişim teknolojilerinden güç alan modern çözümler sayesinde şirketler, müşteri eğilimlerini önceden belirleyip, ihtiyaca yönelik hizmet veya ürünler geliştirebiliyorlar. Böylece bir yandan müşteri bazında kârlılığı takip ederken, diğer yandan da düzenlenen kampanyaların verimliliğini ölçebiliyor ya da müşteri sadakatini arttıracak VİP kart gibi organizasyonlar yapabiliyorlar.

CRM ile rekabet avantajı
Müşteri ilişkileri yönetimi (CRM), ilk bakışta şirketlerin satış vizyonunu belirleyen bir kavram gibi görünse de aslında firmanın tüm felsefesini ve kurumsal yapısını yönlendiren bir sistemdir. CRM bir şirketin tüm yönetimsel kararlarına etki eden bir kavramken, pazarlama ve satış bu kavramın sadece bir boyutunu ifade eder. CRM maliyetleri azaltmak veya masrafları kısmak için yapılmaz ama başarılı CRM uygulamaları, şirketlerin hem iş gücünden hem de finansal kaynaklardan tasarruf etmesini sağlayarak finansal verilerin iyileşmesinde etkili olur. Bununla birlikte CRM sayesinde elde edilen raporlarla, yöneticiler kolayca yeni stratejiler geliştirebilirler. Böylece kurumlar yenilikçi bir bakış açısı kazanır ve değişime açık bir organizasyonel yapıya kavuşur.

Peki genel anlamda CRM'in hedefi nedir? CRM, müşteriyi daha iyi anlayabilmek için teknoloji ve insan kaynaklarının nasıl daha etkin kullanabileceği hakkında önemli ipuçları verir. Elde edilen bu ipuçlarını değerlendiren şirketler; pazarlama ve satış süreçlerini hızlı ve anlaşılır kılarak müşterilerine daha iyi servis sunan bir yapıya kavuşurlar. Böylece ürünler arası çapraz satışların miktarını arttırabilir, satış tekliflerinin daha hızlı ve daha yüksek oranda siparişe dönmesini sağlayabilirler. Tüm beklentileri karşılanan müşterilerin yapacağı "ağızdan ağza pazarlama" sayesinde de yeni müşteriler bulma ve yeni iş kolları yaratma imkânına sahip olurlar.

CRM çözümünü seçerken
Ürün ve hizmetlerdeki çeşitliliğinin inanılmaz biçimde arttığı günümüzde, müşterilerin tercih olasılıkları çoğaldı. Bu da doğal olarak rekabeti arttırırken, müşteri tercihlerinin ön plana çıkmasını sağladı. Yeni müşteri kazanmanın maliyetinin, eski müşterileri elde tutmaktan daha fazla olduğunu fark eden şirketler de doğal olarak CRM çözümlerine yöneldiler. Kurum içindeki departmanların birbirleriyle ve müşterilerle kurduğu iletişim, CRM uygulamalarının temelini oluşturur. Çünkü CRM çalışanların, müşterilerle iletişim kurma ve birbirleriyle çalışma yolunu kolaylaştırmalıdır. Bu nedenle de çalışanlar rahat kullanabilecekleri, daha önceden aşina oldukları bir CRM çözümüyle daha başarılı sonuçlar elde edebilirler. Microsoft Dynamics CRM, diğer Microsoft ürünlerine benzer kullanımı sayesinde, çalışanların hiçbir adaptasyon süreci yaşamadan hemen üretime katkıda bulunmalarını sağlar. Esnek bir geliştirme platformu sunduğu için firmanızın ihtiyaç duyduğu uygulamaları hızlıca oluşturur. Ayrıca sahip olduğu müşteri hizmetleri, pazarlama ve satış özellikleri sayesinde projelendirme aşaması çok kısadır; Microsoft Dynamics CRM çok kısa zamanda kullanıma hazır hale getirilebilir.

http://www.pargesoft.com.tr/ Microsoft Dynamics ERP Çözüm Ortağı

BUMERANG