3 Haziran 2011 Cuma

Microsoft Dynamics CRM ile İş süreçlerinde verimlilik sağlayacak çözümler

Satış ve Pazarlama Müdürü olarak Yasemin’in şirkette satış ve pazarlama operasyonlarının tümüyle ilgilenmesi gerekiyor. Ardışık düzen ve satış analizinin yanı sıra satışlardaki sorunları çözmesi, yeni müşteriler bulması, direkt pazarlama kampanyaları oluşturması ve şirketin satış ve pazarlama çalışmalarının sonuçlarını görmesi gerekiyor.

Büyük resmi görmek
Her günün başlangıcında Yasemin, masaüstündeki Windows Vista Gadgets’i kullanarak günlük ve haftalık satışları, ayrıca ürünlere göre satışları izlemek için düzenlediği anahtar ölçümleri kolaylıkla görebiliyor.

Fırsatları analiz etme
Microsoft Dynamics CRM, Microsoft Outlook 2007 ile birlikte çalıştığı için Yasemin ihtiyaç duyduğu tüm satış operasyonlarına ve bilgilerine direkt olarak Outlook’tan ulaşabiliyor. Ay sonuna doğru Yasemin’in kapanış işlemlerini detaylı bir şekilde incelemesi gerekiyor. Outlook’u açıyor, Microsoft Dynamics CRM Fırsatları sayfasına erişiyor. Yasemin tahmin edilen kapanış tarihine göre sınıflandırılan fırsatları görebiliyor. Bu ayın kapatılması için yüksek olasılığı bulunan ve özel alaka gerektiren fırsatları hızlı bir biçimde belirleyebiliyor.

Olanaklardaki aksaklıkları çözme
Yasemin riskli olan bir fırsatı açıyor, geçmişini inceliyor ve son iki haftada hiçbir aktivitenin olmadığını görüyor. Müşteri Temsilcisi Serdar‘a Outlook’u kullanarak potansiyel müşteri ile bir görüşme ayarlaması için görev veriyor. Serdar Windows Mobile cihazıyla görev bildirimini alıyor ve hemen potansiyel müşteriyi arıyor, bir sonraki gün için bir görüşme ayarlıyor ve görevi tamamlıyor. Serdar bu fırsat için satışın başarı ile kapanma ihtimalini %70 olarak sisteme ekliyor.

Tahminleri hazırlama
Yasemin fırsatlar listesine geri dönüyor, bunu Office Excel’e aktarıyor ve veri görüntülemesi olan hızlı ve kolay bir PivotTable oluşturuyor. Güncellenen tahminle memnun olan Yasemin; dokümanı SharePoint sitesine yüklüyor ve ekibiyle paylaşıyor.

Satıştan kapanışa pazarlama etkinliği
Yasemin bir fuardan yeni döndü ve elde ettiği satışları ve fırsatları kaydetmesi gerekiyor. Outlook’u açıyor ve fuarda yapmış olduğu satışları girdiği listeyi sisteme aktarıyor. Ayrıca bu müşterileri yeni bir Microsoft Dynamics CRM pazarlama listesine aktarıyor. Yeni bağlantılarıyla iletişimde olmak için bu yeni listeye ait bir e-posta kampanyası oluşturuyor. Firmayı ve referanslarını tanıtan bir dokümanı da kampanya mesajlarına ekliyor.

Bir kampanya oluşturma
Yasemin Microsoft Office Live Meeting’i kullanarak Pazarlama Asistanı Hande’nin görev listesine, ekiple bir toplantı planlama görevi ekliyor. Bu toplantıyı; satış listesindeki her bir bağlantı için hedeflenen ve kişiselleştirilmiş bir e-posta mektubu oluşturmak için istiyor. Hande, Yasemin tarafından oluşturulan yeni görevi görüyor, pazarlama ekibinin ve kreatif ekibin üyeleriyle bir toplantı düzenliyor. Hande, e-posta kampanya mektubunu hazırlar ve Microsoft Dynamics CRM aracılığıyla başlatır.


Potansiyel satışları sınıflandırma
Satış departmanı; müşteriler aradığında telefonla müşteri taleplerini almak, takip ve kontrol etmek, tercihlerini öğrenmek ve sınıflandırma yapmak için geçmiş aktivite kaydını Microsoft Dynamics CRM’den inceler. Telefonla satış ekibi Microsoft Dynamics CRM’de bunları sınıflandırır ve uygun bulduklarını ilgili müşteri temsilcilerine gönderir.

InfoPath formunu kullanarak telefonla satış ekibi detaylı müşteri bilgilerinin kaydını tutuyor. Sonuçlar daha sonra Microsoft Dynamics CRM’de yayınlanıyor.

Satışı gerçekleştirme
Müşteri Temsilcisi Ozan Windows Mobile cihazında Microsoft Dynamics CRM’ye erişiyor ve aktivite listesinde, yüksek niteliklere sahip potansiyel bir müşteriyle görüşme yapması gerektiğine dair bir görev ataması olduğunu fark ediyor. Müşteriyle bağlantıya geçiyor ve satışı gerçekleştiriyor. Ozan, aldığı siparişin, şirketin finans ve lojistik süreçlerinde kullandığı Microsoft Dynamics ERP sisteminde de otomatik olarak yaratılmasını sağlıyor. Bunun gibi otomatikleştirilmiş ve düzene koyulmuş bir süreçle şirket, tekrar yapılan girişleri önleyerek ve veri giriş hatalarını minimuma indirerek zaman kazanıyor. Sipariş onaylanıyor ve aynı gün işleme konuyor.

Tamamlama

Microsoft Dynamics CRM’de tanımlanan iş sürecine göre, gerçekleşen satıştan üç gün sonra, müşteri hizmetlerinin müşteriyi araması gerekmekte. Müşteri Hizmetleri Temsilcisi Pelin için sistem sipariş gerçekleştiği anda, otomatik olarak bir telefon görüşmesi görevi yaratıyor. Müşterinin siparişle ilgili memnuniyetini garantilemek için üç gün içinde müşteriyle görüşmesini istiyor. Belirlenen zamanda Pelin müşteriyi arıyor. Tüm bilgilerin mevcut olduğunu garantilemek için yaptıkları konuşmadan notlar alıyor.

Kampanya sonuçlarının raporlanması
Yasemin ay sonunda Microsoft Dynamics CRM’den kampanya raporunu inceliyor ve bir Microsoft Office Powerpoint 2007 sunumu hazırlıyor. Bu powerpoint ile etkinlikten ne kadar gelir elde edildiğini göstererek fuar katılımına ayrılan para ve kaynak yatırımlarının boşa gitmediğini kanıtlıyor.

Microsoft Dynamics; mali, müşteri ilişkileri ve tedarik zinciri süreçlerinin otomatikleştirilmesini ve düzene koyulmasını sağlayan birleştirilmiş, uyarlanabilir şirket yönetim çözümleridir.

Microsoft Office’e benzeyen kalıcı bir sistem olan Microsoft Dynamics ile çalışanlarınız kritik şirket konularına odaklanabilirler. Microsoft Dynamics insanları, süreçleri ve teknolojileri bir araya getirir, şirketinizin verimliliğini ve etkinliğini artırmaya ve şirketinizi başarıya ulaştırmanıza yardım eder.
Microsoft Dynamics ve Microsoft Office ile şirket yönetimi ve verimlilik yazılım sistemlerini bir araya getirmek aşağıdaki avantajlara ulaşmanıza yardım eder:

• Kolay Uyum: Microsoft Dynamics, kullanıcılara tutarlı, tanıdık ve Microsoft Office’e benzer bir sistem sunmak için tasarlanmıştır. Örneğin Microsoft Dynamics CRM; Microsoft Office Outlook ile birlikte çalışır, satış departmanlarında çalışanların fırsatları, randevuları, mesajları ve görevleri; ayrı süreçler öğrenmeye gerek duymaksızın izlemek için sadece tek sistem kullanmalarına olanak tanır.
• Erişimi genişletme: Microsoft Dynamics; Microsoft Office Excel 2007, Microsoft Office Word 2007, Microsoft Office Outlook 2007 ve Microsoft Office SharePoint Server 2007 ile birlikte çalışır, doğru şirket bilgilerini şirketteki ihtiyaç duyan herkesle paylaşmayı kolaylaştırır, ayrıca şirketle ilgili kararların daha doğru ve hızlı verilmesini sağlar.
• İşbirliği: Belirli bir iş sürecine bağlı olan tüm bireyler ve ekipler, önemli bilgilere merkezi bir biçimde kolayca ulaşabilir ve paylaşabilirler. Şirketinizde rekabet avantajı getirebilecek ticari bilgilerin paylaşımı artar.
• Uyum: Microsoft Dynamics çözümleri mevcut şirket uygulamalarınızı da destekler, yüksek entegrasyon kabiliyeti ve zorunlu dış sistemler ile de bağlantı kurar.
Şirket yönetim çözümü opsiyonlarınızı değerlendirdiğinizde; çalışanlarınızın işlerini daha etkin bir biçimde gerçekleştirmek için gereksinim duydukları araçları düşünün. Bazı yazılım uygulamaları; görevlerin ayrı ayrı olduğu, insanların daima masalarının başında ve şebekeye bağlı olduğu ideal bir dünya için geliştirilmiş gibi görünürler. Gerçek dünyada ise sistemler bir arada çalışmak durumundadırlar. Çalışanlar, ofislerinden uzakta olduklarında ya da dünya üzerinde farklı bölgelerden çalışıyor olduklarında dahi en son verilere, farklı uygulamalar ya da cihazlar aracılığıyla erişmek durumundadırlar.
Microsoft Dynamics ve Microsoft Office sistemi, her zamankinden daha öngörüsel ve daha bütünsel çalışır; böylece çalışanların, verimli olmak ve kusursuz müşteri hizmeti sunmak için gereksinim duydukları bilgilere ve kişilere ulaşmalarına yardım eder. Şirketinizdeki Finans Yönetimi, Üretim, Tedarik Zinciri ve Müşteri İlişkileri Yönetim sistemlerini; işbirliği, mesajlaşma, mobil ve sunucu ürünleri de dahil olmak üzere Microsoft Kişisel verimlilik yazılımıyla bir arada uyumlu kullanmak çalışanlarınıza gerçek dünyada başarıya ulaşmak için ihtiyaç duyduğu araçları verebilir.
Bu makale sadece bilgilendirme amaçlıdır. BU MAKALEDE BETİMLENEN YA DA İFADE EDİLEN YAZILARLA İLGİLİ GARANTİ VERMEZ.

Verilen örnek şirketler, kurumlar, ürünler, alan adları, e-posta adresleri, logolar, kişiler, yerler ve etkinlikler hayal ürünüdür. Herhangi bir gerçek şirket, kurum, ürün, alan adı, e-posta adresi, logo, kişi, yer ya da etkinlikle herhangi bir bağlantı yoktur.
www.pargesoft.com Microsoft Dynamics CRM Çözüm Ortağı

BUMERANG

Follow by Email