Mapa Petrol , yüksek rekabetin ve düşük marjların hakim olduğu akaryakıt sektöründe yenilikçi ve vizyoner bir anlayışla müşterilerine daha da iyi hizmet verebilmek için Microsoft Dynamics AX’ı seçti.
Mapa Petrol A.Ş. Hakkında
1976 yılında kurulan Mapa Petrol A.Ş. madeni yağlar ve sentetik yağlar konusunda faaliyet göstermektedir. Müşterilerine, çalışanlarına ve çevre mevzuatlarına verdiği değeri Lloyd's Register Quality Assurance ISO 9001:2007, 14001:2004 ve 18001:2007 ile belgelendirmiştir
1976 yılında kurulan Mapa Petrol A.Ş. madeni yağlar ve sentetik yağlar konusunda faaliyet göstermektedir. Müşterilerine, çalışanlarına ve çevre mevzuatlarına verdiği değeri Lloyd's Register Quality Assurance ISO 9001:2007, 14001:2004 ve 18001:2007 ile belgelendirmiştir
Sürekli değişim ve gelişim ilkesi ile günümüzde de müşterilerine ve temsil ettiği markaya değer katmaya devam etmektedir.
ExxonMobil' in distribütörleri arasında satış, pazarlama ve depolama kriterleri ile yaptığı değerlendirmelerde Mapa Petrol A.Ş. 2004 yılında ExxonMobil'in Silver Elite Distribütörü, 2009,2010, 2011 ve 2012 yıllarında üst üste Gold Elite Distribütörü olmuştur. Firmanın vizyonu müşterilerine, müşterileriyle olan iş ilişkisine ve Mobil markasına değer katan yüksek performanslı Mobil ürünlerinin ve hizmetlerinin satışını yapmaktır.
Uçtan Uca Bütünleşik Çözüm
Özellikle son yıllarda hızla büyüyen ve gelişen Firma, sayısı 3000’ün üzerinde olan müşterisine en iyi seviyede hizmet verebilmek için yazılım arayışına girdi. Araştırmalar sonucunda Firma, esnek, özelleştirilebilen ve bütünleşik bir çözüm olan Microsoft Dynamics AX’da karar kıldı. Mapa’nın hedeflerini gerçekleştirmek için kurulacak olan yazılım, etkin muhasebe/finans , stok yönetimi ve CRM yönetiminin yanısıra gelişmiş kampanya ve ürün yönetimi gerçekleştirebilecek ve saha çalışmalarına verimlilik kazandıracak bir çözüm olmalıydı.
Özellikle son yıllarda hızla büyüyen ve gelişen Firma, sayısı 3000’ün üzerinde olan müşterisine en iyi seviyede hizmet verebilmek için yazılım arayışına girdi. Araştırmalar sonucunda Firma, esnek, özelleştirilebilen ve bütünleşik bir çözüm olan Microsoft Dynamics AX’da karar kıldı. Mapa’nın hedeflerini gerçekleştirmek için kurulacak olan yazılım, etkin muhasebe/finans , stok yönetimi ve CRM yönetiminin yanısıra gelişmiş kampanya ve ürün yönetimi gerçekleştirebilecek ve saha çalışmalarına verimlilik kazandıracak bir çözüm olmalıydı.
Projenin başarıyla tamamlanmasıyla ilk müşteri ziyareti planlanmasından satış sonrası müşteri memnuniyet anketlerinin değerlendirilmesine kadar tüm süreçleri kapsayan Microsoft Dynamics AX ile tüm süreçler aynı platform üzerinde bütünleşik şekilde yürütülüyor.
Tüm Süreçler için Bütünleşik YönetimMicrosoft Dynamics AX, tüm süreçlerin bütünleşik olarak tek platforma yönetilmesini sağlayan sistem, iş akışlarının tanıtılmasına olanak sağlıyor. Diğer bir deyişle, sistem üzerinde tanımlanan bir görev, başka bir görevi tetikleyerek sistemde kaçaklar engellenirken verimlilik kazanılıyor.
CRM ve Saha Yönetimi
Mapa Petrol proaktif bir müşteri ilişkileri ve satış politikası benimsemektedir. Satış ekipleri müşterileri düzenli ziyaret düzenlemekte, müşteri sadakati yaratmak için üstün kaliteli ürünlerin yanısıra farklılaşmış hizmetler sunmaktadır.
Mapa Petrol proaktif bir müşteri ilişkileri ve satış politikası benimsemektedir. Satış ekipleri müşterileri düzenli ziyaret düzenlemekte, müşteri sadakati yaratmak için üstün kaliteli ürünlerin yanısıra farklılaşmış hizmetler sunmaktadır.
4 lokasyondan hizmet veren Firmanın sahadaki 25 satış temsilcisi 3000’in üzerinde mevcut müştere hizmet verirken yeni müşteri kazanmak için de yoğun saha çalışması gerçekleştirilmektedir. Microsoft Dynamics AX’ın kullanımı öncesinde, CRM kapsamında hedeflenen aktivite yönetimi, görevlendirme, saha çalışmalarının kontolü zor ve verimsiz şekilde ilerliyordu. AX ile beraber hedeflenen CRM yönetimi mümkün hale geldi.
Firma müşteri ilişkileri yönetimi , her müşterinin belli aralıklarla ziyaret edilmesini ve bunun raporlanmasını ön görüyor. Satış takımlarının yöneticileri AX üzerinde görevlendirme ve atama yapabiliyor. Görevlendirilen saha çalışanları, mobile cihaz ve web arayüz aracılığıyla veri girişini tamamlayabiliyor.
Otomatik görevlendirme ile saha çalışanları görevlerini sistem üzerinde takip edebiliyor ve hatırlatılıyor. Örneğin, düzenli müşteri ziyaretleri önceden sistem tarafından hatırlatılıyor, ziyaret belli bir süre içerisinde gerçekleştirilmezse müşteri otomatik olarak o saha çalışanından alınarak havuza giriyor. Böylece binlerce müşteri olmasına rağmen hiç birinin ziyareti atlanmadığı gibi çalışanlarının performansı izlenebiliyor.
Saha çalışanları müşteri ziyareti sırasında müşterinin kredi bilgilerine ulaşabiliyor, gereksinimleri sisteme tanıtabiliyor, özelleştirilmiş kampanya yönetimi için veri girişi yapabiliyor.
Teklif ve Sipariş Yönetimi
Microsoft Dynamics AX öncesinde birbirinden bağımsız teklif-sipariş-sevkiyat yönetimi Firmanın verimliliğini etkilemekteydi. Şu anda ise sağlıklı tekliflerin oluşturulması, verilen tekliflerin takip edilmesi, revizyon ve değişikliklerin yapılması Microsoft Dynamics AX üzerinde kolaylıkla yapılabiliyor. Kabul edilen teklif siparişe dönüştürülmektedir, böylece gerekli kontrollerin otomatik olarak yapılması ve eksiksiz hizmet ve faturalama sağlanmaktadır.
Firma müşteri ilişkileri yönetimi , her müşterinin belli aralıklarla ziyaret edilmesini ve bunun raporlanmasını ön görüyor. Satış takımlarının yöneticileri AX üzerinde görevlendirme ve atama yapabiliyor. Görevlendirilen saha çalışanları, mobile cihaz ve web arayüz aracılığıyla veri girişini tamamlayabiliyor.
Otomatik görevlendirme ile saha çalışanları görevlerini sistem üzerinde takip edebiliyor ve hatırlatılıyor. Örneğin, düzenli müşteri ziyaretleri önceden sistem tarafından hatırlatılıyor, ziyaret belli bir süre içerisinde gerçekleştirilmezse müşteri otomatik olarak o saha çalışanından alınarak havuza giriyor. Böylece binlerce müşteri olmasına rağmen hiç birinin ziyareti atlanmadığı gibi çalışanlarının performansı izlenebiliyor.
Saha çalışanları müşteri ziyareti sırasında müşterinin kredi bilgilerine ulaşabiliyor, gereksinimleri sisteme tanıtabiliyor, özelleştirilmiş kampanya yönetimi için veri girişi yapabiliyor.
Teklif ve Sipariş Yönetimi
Microsoft Dynamics AX öncesinde birbirinden bağımsız teklif-sipariş-sevkiyat yönetimi Firmanın verimliliğini etkilemekteydi. Şu anda ise sağlıklı tekliflerin oluşturulması, verilen tekliflerin takip edilmesi, revizyon ve değişikliklerin yapılması Microsoft Dynamics AX üzerinde kolaylıkla yapılabiliyor. Kabul edilen teklif siparişe dönüştürülmektedir, böylece gerekli kontrollerin otomatik olarak yapılması ve eksiksiz hizmet ve faturalama sağlanmaktadır.
Eğer müşteriyle sözleşme imzalandıysa, sözleşme kontrolü yapılıyor ve sözleşme maddelerine aykırı hareket sistem tarafından engelleniyor.
Ürün ve Kampanya YönetimiAX uygulaması ile Mapa Petrol’in hedeflediği ürün ve kampanya yönetimi mümkün hale geldi. Satış öncesi, satış ve satış sonrası aktivite yönetimi, görevlendirme ve yetkilendirme ile saha çalışmalarında ciddi bir verimlilik kazanılmıştır. portal üzerinde ya da yüz yüze gerçekleştirilen Müşteri anketleri otomatik olarak AX’a aktarılmakta ve değerlendirilmektedir. Böylece etkili ürün yönetiminin en önemli basamağı olan müşteri talepleri ve geri bildirimleri sistem üzerinde gerçekleştirilmektedir. Müşteri gereksinimlerinin tam olarak belirlenmesiyle beraber ürün yönetimi ve ürün planlaması bütünleşik şekilde yönetilmekte ve kampanya yönetiminin temelini oluşturmaktadır.
Madeni yağ sektöründe marjların çok düşük olduğu bilinen bir gerçektir. Bu yüzden kampanya yönetimi daha da kritik hale gelmektedir. Ayrıca, kampanyalar müşteri özelinde uygulanmakta, müşterilerin gereksinim, segment ve alım miktar ve sıklığına göre değişmektedir. Her bir kampanyanın hazırlanmasında hesaplamaların titizlikle yapılması ve müşteri ve firma için maksimum fayda sağlaması gerekmektedir. AX, sahadan gelen veriler ışığında karmaşık kampanya algoritmaları oluşturabilmekte ve bu sayede müşteri memnuniyeti ve sadakati sağlanırken aynı zamanda firma karlılığına büyük katkıda bulunmaktadır.
Sevkiyat Yönetimi
3000 müşteriye sürekli sevkiyat sırasında hizmet kalitesini en yüksek seviye tutmak için planlama kritik rol oynamaktadır. AX’ın devreye alınmasıyla sevkiyatlarda kamyon tipi belirlenmesi ve sevkiyat planlaması sistem üzerinden etkin şekilde yapılıyor. Ayrıca sevkler gerçekleştirilirken hata ve gecikmelerin önlenmesi için sistem üzerinde sipariş ve sözleşme kontrolü de gerçekleştirilmektedir.
3000 müşteriye sürekli sevkiyat sırasında hizmet kalitesini en yüksek seviye tutmak için planlama kritik rol oynamaktadır. AX’ın devreye alınmasıyla sevkiyatlarda kamyon tipi belirlenmesi ve sevkiyat planlaması sistem üzerinden etkin şekilde yapılıyor. Ayrıca sevkler gerçekleştirilirken hata ve gecikmelerin önlenmesi için sistem üzerinde sipariş ve sözleşme kontrolü de gerçekleştirilmektedir.
Nakit Akışı
Tüm veriler sisteme girildiğinde operasyonlar etkin şekilde yürütülebildiği gibi nakit akışı konusunda tahminleme yapılıyor ve tahminlenen gerçekleştirilen karşılaştılrılması yapılıyor. Böylece finans yönetimi kontrollü şekilde ilerliyor.
Tüm veriler sisteme girildiğinde operasyonlar etkin şekilde yürütülebildiği gibi nakit akışı konusunda tahminleme yapılıyor ve tahminlenen gerçekleştirilen karşılaştılrılması yapılıyor. Böylece finans yönetimi kontrollü şekilde ilerliyor.
İnsan Kaynakları
Mapa Petrol AX ile gelişmiş İK yönetimi sağlayabilmektedir. Personel bilgisi, izin ve sosyal hak yönetiminin yanısıra şirket içi ve dışı eğitimler de sistem üzerinde takip edilmektedir. Ayrıca performans yönetimiyle bütünleşik prim hesaplamaları yapılmaktadır.
Mapa Petrol AX ile gelişmiş İK yönetimi sağlayabilmektedir. Personel bilgisi, izin ve sosyal hak yönetiminin yanısıra şirket içi ve dışı eğitimler de sistem üzerinde takip edilmektedir. Ayrıca performans yönetimiyle bütünleşik prim hesaplamaları yapılmaktadır.
Kolay öğrenilebilen ve kullanılabilen bir sistem olan AX’ın devreye girmesiyle çalışanlar enerjilerini sistemle mücadele etmeye değil kendi işlerine yönlendirerek büyük oranda verimlilik kazandı..