Neler oluyor ?
Uzun zamandır süren durağanlığın adını yazmadan geldiğimiz süreçte neler yaptığımıza yada ne yapmamız gerektiğine bir göz atalım. Adına durağanlık demek istiyorum, biliyorum ki yarın bunlar ortadan kalkacak ve hayat yoluna devam edecektir.
Önce Neler Yapıyoruz.
Yavaşlayan satış, üretim ve hizmet sektöründe yer alan işletmelerin şirketlerini analiz edecek bilgi işlem altyapısını gözden geçirmeleri gerekmektedir. Neden derseniz; Hızlı iletişim, hızla değişen pazarlar ve kısa süreli iş tasarımlarının geçerli olduğu günümüz dünyasında, piyasalarda yaşanan hızlı dönüşümler, şirketlerin yoğun bir rekabet ortamına girmesine ve çoğu kez de sürekli olarak krizle karşı karşıya kalmasına yol açmaktadır.
Yirminci yüzyılın son çeyreğinden itibaren içinde bulunduğumuz yüzyıla verilen "Bilgi Çağı" tanımlaması küresel boyutta kabul edilmektedir. Bilgiyi elde etme, işleme, çoğaltma, paylaşma başka bir ifadeyle bilgiyi girdiden çıktı haline dönüştürme sürecine kadar bilgi yönetimi ve bu sürecin verimliliği başarının anahtarı olarak ön plana çıkmaktadır. Gerçekten, dünyanın herhangi bir yerinden depolanmış bilgilere erişme ve hepsinden önemlisi büyük miktarda veriyi birleştirme ve çözümleme olanağı sayesinde, başkalarının sahip olmadığı ve katma değer içeren bilgileri üretmek artık mümkün hale gelmiştir. Böylesi bir ortamda Türkiye’de neler olmakta derseniz. (http://www.kobilink.com/ dan)
- Ofis uygulamalarıyla şirketin kayıtlarını takip etmeye çalışmaktayız.
- Dos uygulamalarıyla muhasebe sistemini yönetmekteyiz,
- Eski teknolojik ürünlerle işi sonuçlandırmaya çalışmaktayız,
- Teknolojik her türlü yatırım bize gereksiz ve uzak gelmekte,
- Personel eğitimlerine gerekli önem verilmemekte ve personeli verimsiz kullanılmaktayız.
Ne Yapmalıyız
- Durağanlığın yaşandığı şu günlerde şirketin gelecekte yeniden organizasyonu için gerekli çalışmaları başlatmak gerek
- Bilgi ve teknoloji altyapısını iyileştirmenin planlarını yapmak
- İşletmenin tüm süreçlerini takip edebileceği “kurumsal kaynak planlama” yazılımının araştırmasını yapmak bizzat bu iş için birkaç firma ile görüşmek ve işletme için en uygun sistemi tespit etmek.
- Personelin kendi alanında ihtisas yapması için gerekli bilgi akışını sağlamak, eğitimler organize etmek,
- Genel piyasa gidişiyle ilgili olarak ekonomik haberleri takip edip neler oluyor demektense ne yaparsak düzeliriz onun planlarını yapmak gerek, bununla ilgili bir fıkra var dilerseniz onu paylaşalım
İstanbul’da işletme okuyan genç yönetici adayı yarı yıl tatilinde memleketine döner, babası kentin merkezinde köfteci dükkanı işletmekte ve işleri gayet yolunda gitmektedir. Babasının yanına gelen çocuk bir bakar dolap ağzına kadar malzeme dolu, yerler sürekli olarak talaşla temizlenmekte, peçeteler masalarda boy göstermektedir. Dönüp babasına “Baba bu ülkede kriz var ne bu bolluk” der, derhal masrafları kısmak gerek bu kadar malzeme tutma azalt. Babası oğlunun şehirde öğrendiği bilgilere güvenerek dediklerini yapar. Bir müddet sonra masalardaki peçeteler azalır, yerler talaşla temizlenmez olur, dolaptaki malzemelerde azalır. Haliyle işlerde yavaşlamaya başlar. Baba kıstıkça müşteri azalmakta ve işler gittikçe durağanlaşmaktadır. Dönüp oğluna “Haklıymışsın evlat ülkede gerçekten kriz varmış” der.
Kıssadan hisse, DÜN İYİYDİK, YARINDA İYİ OLACAĞIZ, bu böyle gitmeyecektir. Asıl olan bugünü güzelleştirmenin ve yarınlara taşımanın yollarını bulmak olacaktır. Bol kazançlı bir hafta dileriz.
"İyi liderler uzun dönemli bakış açısına sahiptir, günlük değişimlere aşırı tepkiler vermez ve işler kötü giderken bile çalışanlarına doğruyu söyleyerek onların içindeki güven duygusunu ateşler" Prof. Jeffrey Pfeffer
Şirketinizin geleceğini koordine etmek için önereceğimiz çözümlerimize http://www.pargesoft.com/ adresinden ulaşabilirsiniz. Bilgimizi ve öngörülerimizi her zaman paylaşmaya hazırız. Hizmet verdiğimiz müşterilerimiz bunun bir kanıtıdır. Tanıtım ve demo için 216 575 6070 veya info@pargesoft.com adresinden randevu alabilirsiniz. Ücretsiz analiz hizmetimizden faydalanmak için acele ediniz