Hemen burada aklımıza tüm bu süreçlerin hangi omurga üzerine oturduğu sorusu geliyor. Bu soruyu cevaplamaya çalışmadan önce bizi cevaba getirecek döneleri toplamaya çalışalım.
Öncelikle ve özellikle ilk dönemiz Neyi, Nasıl Satacağız? dır. Hemen ardından satacağımız ürünü/hizmeti Üretecek miyiz? Satın mı alacağız? Peki ne kadar bir Ciro hedefliyoruz? Ne kadar büyüme gerçekleştirebiliriz?
Bunlar gibi birçok soruyla baş etmenin tek yolu tüm soruların Miktar karşılığını bulmaktır. Yani bu soruların karşılığı olan miktarlar nelerdir çalışmasını yapmaktır. Her sürecin Miktarı bir başka sürecin Miktarını belirlemektedir.
Basitçe örneklemeye çalışırsak;
Bisiklet satmayı düşünen bir girişimcinin izleyeceği yolu ele aldığımızda A ve B Bisikleti şeklinde iki ürünle yola çıktığını varsayalım. Ayrıca A ürününü üreterek B ürününü de satın alarak satış yapmayı hedeflesin.
Tabi ki sermayesini ortaya koyarak başlayacak firma; A ürünü için üretim maliyetlerini B ürünü içinde stok yapma maliyetini hesaplamalıdır. Bu çalışma bize ilk Miktar bilgisini verecektir.
Sermaye Miktarı ve Hedeflenen Ciro’ya göre bir yıllık planda A ‘nın üretebilecek Miktar’ı 5000 B’nin satın alma Miktarı 6000 olarak dağılım gösterirse, toplamda 11000 adetlik satış hedefi ortaya konmalıdır. Bu satış hedefleri sezonsal ve pazar durum trendleri dikkate alınarak hesaplanmalı akabinde dağıtılarak takip edilmek istenen dönemlere ayrıştırmalıdır.
Satış Hedef Tablosu
Ocak Şubat Mart Nisan Mayıs Haziran Temmuz Ağustos Eylül Ekim Kasım Aralık Toplam
A Bisikleti 25 75 120 140 160 1350 1500 1150 300 130 25 25 5000
B Bisikleti 25 75 120 140 160 1650 1850 1500 300 130 25 25 6000
Tabloda da görüleceği gibi hedeflenen toplam satış rakamları dönemsel olarak hangi tarihlerde elimize bulunması gereken Stok Miktar’larını vermiş oluyor. Buradan hareketle B ürünü için gerekli Hammadde, Yarı Mamül İhtiyaçlarının da miktarsal karşılığını bize verecektir. Örneğin Ocak ayında 25 adet B bisikleti satılacaksa 50 adet B bisikleti tekerleği tedarik edilmiş veya ediliyor olacaktır.
Demek oluyor ki kaba bir çalışma bile bizlere birbirini izleyen süreçler için bile Miktarlar vermektedir. Hiçbir olgu stabil olmamakla birlikte değişkenlikleri de absorbe etmenin ve nihai hedefe ulaşmanın tek yolu vardır. Başta yaptığınız bu çalışmaları yaşayan bir organizmaya çevirmektir.
Yaşayan bir organizma haline gelen yapılar birbirini tetikler, sorunları ortaya çıkarır, yönlendirir kısacası işletmeniz sizinle konuşur! Çünkü işletmenizin dili sayısaldır...
Fırsatları en iyi şekilde değerlendirmenin yolu işletmenizle iletişime geçebilmekle olur. İşletmeniz hareket ettikçe her sürecin birbirinden beslenmesini sağlamalısınız. Aynı anda da her sürecin çıktılarının size ulaşmalıdır.
Peki bunu nasıl sağlayabilirsiniz?
Bir çok müşteride alınan iyi sonuçlarla şunu söyleyebiliriz ki Signera Kurumsal Etkileşim Yazılım Çözümleri ailesinin Alerter modülü bu konuda mükemmel sonuçlar yaratmıştır. Üretim hattından , Satınalmaya, Pazarlamadan Planlamaya, Ar-Ge den Satış Sonrasına, Muhasebeden Bayi yada Satış Noktalarına her birim için bu göstergeleri istenilen ve kurgulanan zaman dilimleriyle en uygun şekillerde iletebilen bu modül sağladığı etkin iletişimle yaşam döngüsünde yaşanılacak aksaklıkları minimuma indirmede başarı sağlamıştır.
Firmanız için böyle bir çözümü kullanmak hiper rekabetin olduğu günümüzde farklılaşmayı, daha fazla kurumsallaşmayı, güçlü olmayı, refleks ve hareket kabiliyetinin güçlenmesine olanak sağlayacaktır.
http://www.pargesoft.com/ Microsoft Dynamics ERP Çözüm Ortağı