Bilginin entegrasyonu tedarik zincirindeki ilk aşamadır.
Karar verme ve yürütme arasında sıkı bir bağ da verimli bir tedarik zinciri
için vazgeçilmez bir unsurdur.
Günümüzün bilişim teknolojileri, tedarik zincirindeki tüm üyelerin arasındaki bilgi akışını mümkün kılarak. iletişim engellerini yıkmaktadırlar. Bu teknolojilere en erken geçenler yavaş yavaş herkesin boy göstereceği pazarda kendilerine bir yer edinmişlerdir. Başarılı işletmeler, yüksek performanslı tedarik zincirine giden yolu dikkatlice adım adım takip etmeleri gerektiğinin farkındadırlar.
Bu adımlar şunları içerir:
Günümüzün bilişim teknolojileri, tedarik zincirindeki tüm üyelerin arasındaki bilgi akışını mümkün kılarak. iletişim engellerini yıkmaktadırlar. Bu teknolojilere en erken geçenler yavaş yavaş herkesin boy göstereceği pazarda kendilerine bir yer edinmişlerdir. Başarılı işletmeler, yüksek performanslı tedarik zincirine giden yolu dikkatlice adım adım takip etmeleri gerektiğinin farkındadırlar.
Bu adımlar şunları içerir:
a) İş uygulamalarını tamamen otomatize ve optimize ederek
yönetimde mükemmelliğe ulaşmak.
b) Teşebbüsü
tedarik zincirinin tum üyelerini kapsayacak şekilde genişletmek.
c) Ortak bir bilgi temeli oluşturmak üzere iş
sistemlerini müşteri tedarikçi ve ortakların sistemleriyle entegre etmek,
d) Değişikliklere karşı duyarlılığını artırmak için
gerçek zamanlı karar destek sistem geliştirmek
e) İş süreçlerinin optimize edilebilmesi için
çalışanları, satıcıları ve tedarik zincirinin diğer üyelerini eğitmek
f) Evrensel iş konularıyla başa çıkabilecek bir firma
yaratmak ve yönetmek için taahhütte bulunmak.
Değişimin cevaplarını ve karar vermeyi etkileyen
faktörleri arayan firmalar artık eski sınırları içerisinde kalamazlar.
Cevapların pekçoğu genişletilmiş teşebbüste yatmaktadır. Genişletilmiş teşebbüs
firmanın tedarik zincirinin tüm üyelerini kapsar. Bunlar firma içindeki farklı
birimler tedarikçiler ve bunların satıcıları; müşteriler ve bunların
müşterileri ve hizmet sağlayıcılardır. İnternet gibi düşük maliyetli iletişim
araçlarının yaygınlaşmasıyla, eskiden ancak en büyük firmaların ulaşabildiği
entegrasyon düzeyi şimdi en küçük firmalar için de mümkündür.
Siparişe göre üretim yapan tipik bir bilgisayar
firmasının tedarik, zincirini gözönüne alalım. Tüketiciler firmanın internet
sayfasına girip arama yaparak, kendi ihtiyaçları ve bütçelerine uygun makinalara
karar verirler. Müşteri sipariş verdiği an teslim tarihinin ne olacağını
öğrenir ve bir teyit numarası alır. Müşteri hiçbir baskı, hissetmeden alışveriş
yapabilir ve ürünün tam olarak ne zaman eline geçeceğini bilir.
Üretici firma da bu durumdan fayda sağlamaktadır.
Siparişlerin doğrudan müşteriden toplanması nedeniyle, kendi iş süreçlerinde
kullanmak üzere çok değerli satış noktası bilgilerine gerçek zamanlı olarak
ulaşmaktadır. Üretim departmanı tam
olarak ne üreteceğini, satınalma
da ne sipariş
edeceğini bilir. Pazarlama
departmanı da belirli bir programın başarısını ölçebilir.
Bu senaryo bir adım daha ileriye götürüldüğünde, bilginin
doğrudan parça tedarikçilerinin ve tamamlanmış mal distribütörlerinin
sistemlerine gittiği senaryo elde edilecektir. Kısaca, eğer firma sadece kendi
süreçlerini otomatize etmekle kalmayarak, bunları tedarik zincirindeki diğer
üyelerin otomatize edilmiş süreçleriyle entegre ederse, bugünün hızla değişen
pazar koşullarıyla zincirdeki firmalar hep beraber mücadele edebilirler.
Bilginin entegre edilmesi birçok işletmenin iş
süreçlerini iyileştirme çabasının temelinde yatmaktadır. Modern ERP sistemleri,
organizasyona, süreçlerini planlama, kontrol etme ve izleme olanağı sağlamak
üzere tasarlanmışlardır. İletişim için standart mekanizmalar kullanarak,
paylaşılan bilginin ne anlama geldiği hakkında genel bir anlayış geliştirerek
ve verilere ulaşmak için bir dizi kural oluşturarak, ERP sistemleri yüksek
seviyede entegrasyon sağlamaktadırlar.